- Udostępnij ()
- Wydrukuj
- 16 sierpnia 2021
Po czym poznać dobrego mechanika samochodowego?
Materiał partnera:
Zdarza się, że w naszym pojeździe pojawia się jakaś mniejsza lub większa usterka, z którą nie możemy sobie poradzić lub po prostu należy dokonać przeglądu, kontroli stanu technicznego. Te zadania należą do obowiązków mechanika. Jednak często zdarza się, że dana osoba wykonuje przegląd na opak lub naprawiona usterka szybko status takowej traci. Zatem jak rozpoznać, że mamy do czynienia z dobrym mechanikiem?

Czytaj opinie o mechaniku
Jest duża szansa, że zdenerwowany klient, który został obciążony jeszcze większymi szkodami i kosztami przez złego mechanika wystawi niepochlebną opinie ostrzegając innych. Zawsze może zdarzyć się wypadek przy pracy czy właściciel pojazdu, któremu nie sposób dogodzić, jeśli jednak takie opinie się powtarzają, lepiej porozglądać się za innym salonem. Można poszukać opinii w internecie i popytać pobliskich znajomych o przebieg i ocenę usługi.
Upewnij się, że mechanik nie próbuje wykorzystać twojej niewiedzy
Zawsze sprawdzaj w internecie w ile kosztuje usługa lub część, którą rzekomo trzeba wymienić i porównaj ją z ceną proponowaną przez mechanika.
Zwracaj uwagę na zadawane pytania
Jeżeli pracownikowi zależy na rzetelnej naprawie zapyta on nie tylko o usterkę, lecz będzie też wymagał informacji na temat wcześniejszych napraw i szkód, historii pojazdu, sposobie oraz częstotliwości jazdy. Im więcej mechanik się dowie, tym łatwiej będzie przyjrzeć się usterce, ustalić jej przyczyna i sposób, aby w przyszłości jej uniknąć. Słuchaj również wypowiedzi na temat naprawy, jakie wnioski wyciągnął mechanik. Nie obawiaj się rozmowy z fachowcem ze względu na brak wiedzy czy doświadczenia w motoryzacji. Dobry pracownik wytłumaczy klientowi na czym polega problem. Zwracaj uwagę jak dana osoba podchodzi do naprawy. Bądź pewien, że nie podchodzi do pracy na opak i nie liczy jedynie na szybki zysk.
Liczba klientów
Jeśli na podjeździe stoi wiele pojazdów może to świadczyć o porządnych usługach, na które klienci są wstanie poczekać nawet kilka dni. Jest to na pewno dobry znak.
Protokół przyjęcia
Taki protokół jest podstawą do rozpoczęcia naprawy i stanowi zabezpieczenie dla klienta jak i fachowca. Upewnij się, że w protokole przyjęcia auta są wszystkie niezbędne informacje jak np. dane klienta oraz pojazdu, datę przyjęcia, stan licznika, opis uszkodzeń, przekazane części, datę wykonania naprawy i specjalne wymagania właściciela.
Po naprawie wymagaj oddania starych podzespołów
Jeżeli coś byłoby nie tak, masz swojego rodzaju dowód. Na przykład w sytuacji jakby pracownik wymienił sprawne części. Do tego masz pewność, że dana naprawa na pewno miała miejsce a w razie problemu możesz podjąć się rozwiązania na drodze sądowej. Jeżeli fachowiec jest uczciwy nie powinien mieć co ku temu zastrzeżeń. Gdy zaczyna się wymigiwać lub szukać wymówek możesz zacząć podejrzewać, że coś jest nie tak. Polecamy przejrzeć ofertę skodar-auto. Jest to bardzo dobry warsztat samochodowy, który podoła każdemu zadaniu.