Filtry
-
-
-

Niezawodność, którą cenimy. Opel Astra wśród najchętniej kupowanych aut

Materiał partnera:

Opel Astra to model, który towarzyszy nam już ponad trzydzieści lat. Również dziś należy do najpopularniejszych aut, zwłaszcza na rynku samochodów używanych. Dlaczego tak chętnie decydujemy się na ten niemiecki pojazd?

Linkhouse


Bez względu na to czy to przestronna Astra sedan, czy też rodzinna wersja kombi, Opel od lat sprzedaje ogromne liczby egzemplarzy tego modelu. To jedno z najpopularniejszych aut segmentu C oraz członek wielu firmowych flot samochodowych. Dlaczego Opel Astra jest tak popularny na całym świecie?

Opel Astra - lata produkcji, historia



Pierwsza wersja Astry wyjechała z fabryki w 1991 roku. W pracach nad pierwszą Astrą uczestniczyło aż 8000 inżynierów niemieckiego koncernu, by wreszcie zaprezentować auto podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Pierwszy Opel Astra dostępny był w wersjach kombi oraz hatchback. Dopiero po roku paletę nadwozi uzupełnił sedan. W 1998 roku, tuż przed wprowadzeniem drugiej generacji Astry, produkcja tego modelu została przeniesiona do Gliwic. Wtedy też swój początek miała Astra G, znana dziś jako Opel Astra Classic. Wówczas model ten wyposażony był w standardzie w takie dodatki jak immobilizer czy katalizator. Wyposażeniem opcjonalnym w modelu Classic były takie udogodnienia jak wspomaganie kierownicy, system ABS, zamek centralny, metalizowany lakier, obrotomierz oraz regulowany na wysokość fotel kierowcy.


Do dziś na ulicach można spotkać niezwykle popularne auta z drugiej generacji Astry. Chodzi o model Opel Astra G, który swego czasu podbijał rynki nie tylko w Europie, ale też m.in. w Afryce, Azji, Australii oraz Nowej Zelandii. Dane techniczne Astry G, które wyróżniało m.in. niskie zużycie paliwa, czym mogły się pochwalić także silniki benzynowe sprawiły, że na drogach zaroiło się od Astry. Pięciodrzwiowy hatchback był idealnym wyborem dla rodzin z niedużym budżetem. Nowa generacja stawiała na niezawodność i przyzwoite osiągi. Co prawda prędkość maksymalna nie zachwycała, jednak wysoki moment obrotowy sprawiał, że samochód dobrze radził sobie w trasie i cyklu miejskim. Z kolei diesel był niezwykle oszczędny i często wybierany chętniej niż benzyna. Opel Astra G doczekał się też kilku ciekawych edycji limitowanych, jak np. wersja coupe oraz cabrio. Z kolei w 2000 roku Opel wypuścił 500 sztuk w specjalnej odsłonie FC Bayern München Edition.

Astra H i Astra V, czyli najpopularniejsze generacje Opla



Trzecie wcielenie Astry pojawiło się na drogach w 2006 roku. Auto przeszło ciekawy lifting, stając się bardziej opływowe i zgrabne. Ta zmiana przyciągnęła w dużej mierze damskie zainteresowanie tym modelem. W wyposażeniu można było liczyć m.in. na elektryczne szyby, czujnik parkowania, boczne poduszki powietrzne czy ogrzewanie postojowe. Atutem Astry była też szeroka gama silnikowa, zarówno diesel jak i benzyna dostępne były w kilku wariantach, które różniła moc maksymalna. W ofercie nadal dostępne były sedan, hatchback oraz kombi.

Wielu nowych właścicieli Astry przyciągnęła również czwarta generacja tego modelu. Dobrym ruchem Opla było wykorzystanie w Astrze silnika 2.0 BiTurbo CDTI z Insigni o mocy 195 KM/400 Nm w 2012 roku. Auto cechowała również bardzo dobra skrzynia biegów oraz dodatkowe wyposażenie jak czujnik deszczu, kilkustrefowa klimatyzacja oraz poprawione nadwozie. Jeśli chodzi o silnik i spalanie, najlepsze wyniki osiągał cykl mieszany. Samochód był ekonomiczny w trasie, ale nie spalał za dużo benzyny także w miejskich korkach.

W 2015 roku do produkcji trafił Opel Astra V, znana również jako Opel Astra K. Podobnie jak każdy poprzednik, także w przypadku nowej wersji marka Opla świetnie się spisała. Efektem była prestiżowa nagroda, czyli tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2016.